BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Thanks for viewing, reading & commenting on my blog. Sorry that my blog is not as promising as the other blogs. But I keep learning & make it as an outgoing process.

My biggest problem is making friends among bloggers because I'm kinda new and I just started in the middle of 2008.

Then my problem is in handling the blog itself. You can see that my blog is not interactive as yours with very basic layout, lame pictures, uncool widgets just because I'm DUMB at these things which I major the BASIC only.

SO, I need your guide because I'm a NERD science student that know nothing like budak baru blaja..

I'm so appreciate your comments during your visit at my blog.

Sesape yang aku follow tu, aku nak ucap sori sebab nyebok. Don't get me wrong ok. I don't have any specific reason. No reason actually.

Peace!
-the writer

:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Share

Monday, October 5, 2009

saya rasa saya rindu dia...boleh???


Alangkah hipokritnya aku kalo aku cakap aku x merindui dia. Aku kenal dia masa aku pom 4, dia baru pom 1. Aku kesian kat dia, umah dia jauh. Nun, kat Sabah. So aku pon approached dia. At 1st aku bagi surat perkenalan (zaman aku la..kalo zaman sekarang senang ada henpon) + Nips (kacang kaler2 tuu) aku bagi sekali..hehe..

Ktorg slalu spend masa bersama. Ktorg di BOND kan oleh minat terhadap lukisan(stereotype x?). Berbalas2 lukisan sebab die pon sehebat aku melukis.

Sume orang dah tahu aku salu dengan dia. Malu jugak, terover-exposed. Aku ingat lagi masa perhimpunan dia naik pentas amek sijil pelajar terbaek bahasa Perancis, budak2 batch aku pandang2 aku..senyum2..x perlu kottt..untuk orang low-profile macam aku..hehe..


Can i miss u?? Can i, can i, can i???


Aku ada bagi baju kurung kat die 3 pasang. Baju kurung kakak aku. Dia terima je. Tapi mak aku membantah hubungan aku. Mak aku tak nak aku bercinta dengan bangsa lain selain orang melayu. Sebab minah nie orang Sabah, agama kristian, bangsa kadazan dusun. Tapi..does it really matter??

Love is kind, its never jealous.

Akhirnya hubungan kami terputus selepas habis sekolah. Tapi ktorg x lupa untuk menghubungi sesama sendiri sampai sekarang. Aku terharu bila dia sanggup beli kad public fon sepuloh ringgit semata2 nak kol aku.

Kalo ktorg kuar same, dialog die mesti camnie:

Aku: Awak nak beli nie tak?
Dia: Ikot awak la..saye tak kisah.


Oh..susahnya nak carik gadis macam nie. Kureng sikit tahap materialistiknya.

Memang betol cakap orang, cinta pertama adalah yang terbaek dan sukar dilupakan. Adakah aku dilabel hipokrit terhadap awek aku sekarang?

Camne kalo aku dah kawen nanti dan terjumpa dia selepas itu? Adakah aku akan lepaskan apa yang di tangan aku? Adakah aku akan dicemuh kerana itu?

Or should I say, dalam hidup ini tak semestinya kita akan dapat apa yang kita idamkan?



*Sigh* I couldn't agree more on this




p/s: "I told you that day, when the time is right, I'll find you no matter what. And you agreed."


11 comments:

Unknown said...

nah..
tetibe sdey plak.
hahahha.

yeah.
cant forget him
nobody can replace that missing soul.

:)
miss him.
can i? can i?

pqa said...

wawawa so shweet laah. hee.

:)

Amalina Madzlan said...

heh..suwit juge ko ni..
and gurl tu suwit juge..
normal la rindu 1st love..
jgn sedih2..
percaya pada takdir okay..

Afzainizam said...

thanks for visit me and your comment tu ye... salam takzim dari kami ni http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

eeemmm cinta itu buta dan membutakan tak kenal bangsa, warna kulit mahu pun agama...

cute gak budak girl sabahan ni ye... sorry ye...
bagi aku takdir menentukan segalanya.. tak semestinya berkawan, berdating, bertunang semestinya itu jodoh kita... malah sudah berkawin pun bleh bercerai... percayalah suatu hari nanti kita akan menemui pasangan hidup kita... pastikan doa restu ibu bapaa kerana membawa berkat dan keberkatan ...

i'm_siCK_n_tiReD said...

mint,
sedey kew artikel aku nie?? Hehehe.. ko lakz yg sedey..jgn sedey2 k..

yes, u can miss him but JUST miss him. Hehe..

pqa,
so sour la cik pqa..hehe..

HoPe,
Aku la insan paling x sweet & x romantik kat semesta alam nie..hehe..

Aku percaya pada diri dengan harapan dan keyakinan..hooo...

Afzainizam,
most welkam azli. Jangan lupa aku nak tompang ko merempit..wakaka..

Betol, berkat ibubapa amatlah penting & jodoh pertemuan di tangan tuhan.

:)

green said...

at the end of the day.
we should go for someone that we need
rather than sumone dat we want..

*sumbody told me*


p/s: gf x jeles??heheh

i'm_siCK_n_tiReD said...

green,
jangan risau..die tak tau..hehe.. x penting pon..

:)

squesha said...

mungkin dlm hidup,kita tk semestinya dpt apa yg kita mahu,tp apa yg kita perlukan.

perasaan rindu itu kdg2 membuatkan kita bahagia wlpn sbnarnya sakit.kan?

p/s: pena skolah kt sbh? skolah mna?

i'm_siCK_n_tiReD said...

Sh. Nursyahidah,
Awak betol, tak suma akan dapat kan. Kita hanya boleh berharap saja. Haha..

Betol lagi. Kadang2 rindu pon dah cukup. Haha..makin kita rindu makin sayang..apakah?? Hehehe..

Pena skolah kat Kuching. Sekolah Menengah Sains Kuching. Sekian. Hehe..

Khaisya said...

sweet ehhh...org mdh..ada jodoh xkan ke mana..jodoh ya rahsia Allah..

i'm_siCK_n_tiReD said...

thanx kak kerol... huhu..