BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Thanks for viewing, reading & commenting on my blog. Sorry that my blog is not as promising as the other blogs. But I keep learning & make it as an outgoing process.

My biggest problem is making friends among bloggers because I'm kinda new and I just started in the middle of 2008.

Then my problem is in handling the blog itself. You can see that my blog is not interactive as yours with very basic layout, lame pictures, uncool widgets just because I'm DUMB at these things which I major the BASIC only.

SO, I need your guide because I'm a NERD science student that know nothing like budak baru blaja..

I'm so appreciate your comments during your visit at my blog.

Sesape yang aku follow tu, aku nak ucap sori sebab nyebok. Don't get me wrong ok. I don't have any specific reason. No reason actually.

Peace!
-the writer

:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Share

Tuesday, October 6, 2009

10 cara aku mengatasi kemurungan aka meroyan


Akhirnya henpon aku rosak jugak akhirnya (sebelum ini aku pernah membebel pasal paras rupa henpon aku yang dah o.k.u).

Aku berasa sangat marah kepada pihak sony ericson kerana menabur janji2 palsu kepadaku walaupon aku telah membelai henpon tersebut seperti menatang minyak yang penuh.

Malam tadi aku berasa SANGAT marah yang teramat seperti aku mahu berlari keluar rumah malam2 buta tapi apakan daya aku takut hantu..

Sekarang aku memakai henpon nokia kakak aku sekejap sementara menunggu sugardaddy aku spon beli henpon baru. Huhuhu..apa la nasib ku yang malang.

Tapi takper. Aku tetap ada cara nak overcome dis situation. Modus operandi ini telah lama ku amalkan jika aku mengalami kemurungan aka meroyan.





*How to reduce tension:Al-Siddiq's style*



1.
Bermain kereta lumba kanak2.

Kalau aku tension aku akan..pergi themepark kanak2 dan menyusup ke bahagian kereta lumba kanak2 sambil meletakkan token singgit senyap2. Aku akan pastikan tiada orang disekeliling aku. Kalo ade orang pon aku x kesah sebab my tension is much more higher than my pride.

Aku akan spend masa berjam2 bermain kenderaan itu walaupon aku tahu mak2 disekeliling aku menyampah tengok aku yg lebih excited dari anak2 mereka.




2.
Makan dengan lahap.

Kalau aku tension aku akan..melahap. Dengan bantuan Ameer & Tito, aku akan pergi mengorder makanan2 yg mempunyai extra-fat supaya level tension aku akan slowly decreasing.

Untuk menyedapkan makanan & memeriahkan suasana, kami akan makan dengan lahapnya supaya kepuasan memakan akan diperolehi dengan maksimum.




3.
Menampal tatu.

Kalau aku tension aku akan..menampal tatu. Tatu rama2 menjadi pilihan aku kalo aku tension sebab rama2 kononnya melambangkan suasana yang carefree, peace & independent. Aku akan ke kedai cina yang menjual barangan yang murah2.

Kemudian, aku akan terpandang sticker tatu berharga RM2.10 dan sekaligus memilih yang terbaik lalu membelinya. Lokasi terbaik untuk melekatnya ialah semestinya pada bawah pergelangan tangan aku. So that, people wouldn't notice it. But I'm NOT a male prostitute either.




4.
Menghadiri parti masquerade.


Kalau aku tension aku akan..menhadiri parteyy!! This is my another best part to release tension. Parteyy!!! Masquarade party is on your way! Aku akan minum air teh bunga sambil berpura2 mengatakan aku minum air vodka atau beer.

I felt confortable to live in denial plus I'm not easily being influenced. Gwahahaha...




5.
Pinjam baju & accessories orang.

Kalau aku tension aku akan..meminjam barang walaupon perbuatan tersebut is so out from my league dimana ia menyerupai buang tebiat. Aku akan meminjam baju & accessories tapi barangan yang common la. Yang lain2 'dalam' tu xde la. Buang tebiat nak mati agaknya!! Wakaka...

For example, baju baru indie konon.. petak2 hitam tu KAKAK aku yang punya..wahahaha... sepek mata bapak aku lupa nak bawak tyme pergi keja. So, aku dengan sewenang2nya memakai tanpa ragu2. Aku menjadi camwhore sekejap. Sekejap jew..




6.
Pergi memancing.

Kalo aku tension aku akan..memancing laut dalam & cetek. Dengan berumpankan sotong, aku semestinya memperolehi kasut buruk atau kain buruk. Kalo nasib aku baek aku tidak akan dapat apa2. Tapi sekurang2 tension aku berkurangan dengan memandang laut yang aman. Kan?





7.
Duduk diatas jalan.

Kalo aku tension aku akan..memilih untuk duduk diatas jalan dengan harapan ada kenderaan yang melanggar aku. Ini adalah jalan terbaik sebab kalo aku masuk spital, aku akan dapat makan free sambil mencuci mata melihat nurse, tu pon kalo idup lagi la. Ya ndok??





8.
Membedah tikus makmal.


Kalo aku tension aku akan..membedah tikus makmal dengan kejamnya. Walaupon membedah tikus ada dalam syllabus kursus aku, aku cuba untuk bergaya seperti John Palmer aka The Jigsaw dalam citer Saw tuu.. Pasti korang sedang terwekk...wekkk sekarang kan tengok gambar tikus nie. Ngaaaa~~




9.
Merempit sesuka hati.


Kalo aku tension aku akan..merempit kat kampung halaman sebab kampung halaman paling selamat untuk merempit. Kalo aku eksiden pon, aku jatuh atas rumput je. Tak pon aku langgar lembu melintas je macam Ameer. Wakaka...




10.
Tido.

Kalo aku tension aku akan..menidurkan diri aku. Ini adalah cara yang paling selamat, mudah, cepat & menjimatkan wet. Aku boleh tido untuk 3 hari straight kalo xde aral melintang. Ayaq lioq mungkin mencecah 2 besen. Tido je boleh melenyapkan segala kesedihan. Sangat mujarab! Lepas tu gerenti korang akan berasa bahagia.



Sebenarnya kalo tension bawak2 la sembahyang..gerenti tenang jiwa..seyes i tell you...


p/s: Next entry will be my preparation before & after my graduation day. Can't wait!

4 comments:

andy said...

waiseh! this entry cool! reflected who you are in the other side. cool man! :)

i like memancing but nowadays...got no time for that.

green said...

memancaing dapat kasut..
ok lagi..

pernah mancing dapat spender??






*agree..small things do lighten our day..~

pqa said...

tips yg sgt berguna. hehe.

:D

i'm_siCK_n_tiReD said...

Thanx yo! Spender x pernah dapat lagi. Tgh usaha..wakakaka..