BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Thanks for viewing, reading & commenting on my blog. Sorry that my blog is not as promising as the other blogs. But I keep learning & make it as an outgoing process.

My biggest problem is making friends among bloggers because I'm kinda new and I just started in the middle of 2008.

Then my problem is in handling the blog itself. You can see that my blog is not interactive as yours with very basic layout, lame pictures, uncool widgets just because I'm DUMB at these things which I major the BASIC only.

SO, I need your guide because I'm a NERD science student that know nothing like budak baru blaja..

I'm so appreciate your comments during your visit at my blog.

Sesape yang aku follow tu, aku nak ucap sori sebab nyebok. Don't get me wrong ok. I don't have any specific reason. No reason actually.

Peace!
-the writer

:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Share

Wednesday, July 22, 2009

aSal-uSul kU yg meNgkOMpiUSkan

*seperti bese muke aku yg konpius telah menyukarkan keadaan*

Camner nak ckp ek.. mcm nie.. ingat x tyme sekolah menengah, cekgu sejarah suh korg wat susur-galur (bhse x bleh blah...hehe) keturunan? Lepas tu cekgu sejarah tu suh kite frame kan suh santek sikit. Tp aku mengalami kesulitan sket dr belah mak aku.

So, aku nak citer sket pasai keturunan sebelah MAK aku. Pasai aku xtaw pasal keturunan aku. Stop setakat nenek. Bile aku tanye mak aku pon, die pon xtaw. Aku berasa sgt aneh.

Sebab ktorg dok dr kecik lagi kat sebelah mak, aku jd lebih rapat kat sebelah mak dr belah bpk. Dgr cite, ktorg pon bkn penduduk asal kat tmpt nie. Atok aku dulu beli tanah kat sini dan menetap terus.


Lagipon Atok aku dah meninggal tyme mak aku sekolah lagi, lebih menyukarkan keadaan & nenek aku meninggal tyme aku kecik lagi.

Ternyata sumber sangat2 limited. Hampir tidak diketahui. Sebab mak aku ckp, org dulu2 memang ske berahsia. Adoi. Aku dgr2 pon dr mulut org. Lagi satu! Org tua (maybe kenalan nenek aku) yg menjadi sumber pon dah meninggal.

Kesah dulu2: Atok aku & nenek aku ekceli kazen yg telah dijodohkan. Nenek aku telah diangkat oleh satu keluarga. Yg ktorg kenal sekarang pon ekceli keluarga ANGKAT nenek aku. Bile aku tanye mak aku, kenal x dgn makcik2 kandung or pkcik2 kandung die, beliau menjawab "x tau".

Aku dgr org ckp nenek aku asal dr Brunei, xtaw la sahih kew x. Memang ktorg x kenal langsung adik beradik kandung nenek aku. Menjadi misteri sampai arini.

I wish dat 1 day will come where I managed to find my own relatives which was being ignored for all this whole time.

p/s: Korg??? Camner?? Siap buat chart lagi kan... aku dah tau dah..hehehe...

p/s: Aku x tipoo ek..xder makne nyew...kui3...

2 comments:

shazreena myeor said...

family saya punya family tree mmg dh mmg xmampu utk dikhatamkan
extremely far along looooooooong way to tract!*ngeri*

i'm_siCK_n_tiReD said...

u mean u noe ur family tree aite? At least u have. Tp sonok jgk kalo tgk org punye famili tree.. mcm x caye je..hehehe..