BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Thanks for viewing, reading & commenting on my blog. Sorry that my blog is not as promising as the other blogs. But I keep learning & make it as an outgoing process.

My biggest problem is making friends among bloggers because I'm kinda new and I just started in the middle of 2008.

Then my problem is in handling the blog itself. You can see that my blog is not interactive as yours with very basic layout, lame pictures, uncool widgets just because I'm DUMB at these things which I major the BASIC only.

SO, I need your guide because I'm a NERD science student that know nothing like budak baru blaja..

I'm so appreciate your comments during your visit at my blog.

Sesape yang aku follow tu, aku nak ucap sori sebab nyebok. Don't get me wrong ok. I don't have any specific reason. No reason actually.

Peace!
-the writer

:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Share

Thursday, January 21, 2010

oh i love my new life!!! Part 2.. \(^0^)/ ....





Huhuhu... sori bangat. Setelah membuat perkiraan, hampir seminggu tuuuu... aku tak update. Soliiii... bukan aper. Citer banyak la. Blom habis lagi aku update yg nie, ade lak citer lain yang BOOM2 PAW... hahaha... nanti aku citer kesah yang hebat nie. Aku janji aku update cepat2 ek.. o (◡‿◡✿


Okies.. sambong aritu. Benda gila yang aku buat tu... aku cakap kang, korang cakap xla segila mana pon tapi for a first-timer macam aku, memang la citer nie gila eh. Hahaha... aku watpe?? Aku drive sorang2 dari PJ ke Shah Alam.....




Tak hebat pon kan. Tapi bagi aku hebat jugak la. Kalo bapak aku tau, mati la aku. Haha.. Lepas Ameer amek aku dari LCCT, then g KLIA, then pg Shah Alam, beliau suruh aku perati betol2 landmark menghala ke PJ-Shah Alam sebab soknye beliau ade keje. Tak dapek nak temankan aku register. So, pagi sabtu lepas hantar Ameer, aku pon drive la g Shah Alam..


Gila tu. Dah la 1st tyme, jalan highway lak tu. Kalo kat Kuching, mane ade camnie. Hehe.. aku dengan berani-takut pon drive la g Shah Alam. Lepas tu aku salah jalan masuk area section 2.



 salah jalan daaa... seksyen 7, shah alam


Ameer gitau kalo nak cepat gune r jalan padang jawa.. terus g umah sewa aku kat section 7. Takper.. berpandukan signboard, naseb bek betol... (≧0≦) Lepas tu jam la pulekkkk... sume budak2 register kan. Aku nak blk mandi daaa.. pakai baju formal agi.




 jalan jammm...tolong..

Dah siap2 aku pon g r uitm.. ikot je mana2 kete pg. Aku parking kat Fakuti Civil sbb laluan di tutup sebab sangat jam ok. Then, aku konon2nya nak g r fakulti sains gunaan, area dewan seri budiman tu. Sekali aku tanya mak gad, "Jauh r dik, kene naik bas gak". Hahaha... baek xyah guna kete kalo mcm tu.



 jauh lagi daaa....hahaha...

Ahernya aku pun tunggu r bas rapid. Tanye2 sket info kat member2. Member aku suh berenti kat Kolej Seroja, aku dah blur. Tengok2 aku dah terlepas, aku ape lagi. tekan r bell. Terus terjun dari bas. Klakaaaaaa siotttt.... kalut kan?? Aku peduli aper.. haha. Lepas tu, punye la jauh jalan daaa... peluh2 dah haku, ahernya sampai jugak kat fakulti aku yang macam main sorok2 lak dengan aku. Hampeh!



sampai!!!!

Setel sume, aku ingat nak pg carpark civil, aku xde clue. Aku pon bersidai.. macam pelacur..jap r kat area Dewan Seri Budiman. Aku tengok ramai r budak2 (xla ramai mana pon).. berdiri kat 1 tempat nie. Tunggu bas kot. Aku pon pergi la kat diorg. Sebelom aku sempat bertanya, bas uitm pon datang.. yehhh...selamat hamba.. hehe..



sampai situ jer...huhuhu...


Whatt?? Sampai padang kawad je?? Aku pon melilau carik bas. Naik bas rapid, aku hulur sepuluh ringgit, turun balik dari bas aaa... die xnak wet besar. Mana la aku tawww... hahaha... klako je... Aku pon pergi r tanya dak civil, tanye bas tu turun tak kat fakulti civil x?? Nasib bek berenti. Kalo tak, naya je aku. Dah sampai, aku pon drive keluo dr uitm itew...huhuhu... overall, aku bermandi peluh je arinie & wat tour around uitm... serabotttt...haha...



ahernyaaa... yayyyyy....


Lepas tu, terus g KL amek Ammer keje. Taw x ape jadi??? Aku sesat dowhhhh... terus aku trauma... aku sesat sampai MIDVALLEY tuuuu... Ameer dah awal2 suh aku ingat landmark ke tempat keje die, sbb aku dah kalut nak pg uitm pagi tadi terus lupe daaaa... hahaha.. Masa sesat tu, aku lalu bangunan rebung celcom lagi, angkasapuri lagi, aku dah cuakkkk dowhhh... terus ingat nak u-turn, pergi kiri...


Sekali... masuk parking MIDVALLEY tuuu...whuaaaa... nak u-turn, x bleh daaa... one-way je jln ke parking tu. Masuk je la dulu.. amek tiket pulek. Ingat nak kuar terus tapi kene bayar parking dulu la bhaiii... masuk midvalley dulu, nak topap sbb nak kol Ameer, susah r nak carik topap kat midvalley. Adoi.. aku pakai SOS topap jew.. kol ameer terus.Aku sangat cuak tyme tu... takot dahh.. Last2 Ammer bagi direction satu-persatu. Ahernya... im on d right track!!! Yeahhhh!!!! Buat ombakkk... whuuuuhuuuuu....


Aku suh Ameer drive lepas tu, die gelakkan aku jew. Siot ko... haha.. Die cakap, at least aku dah tau jalan. Adoi jeee... then ktorg pegi Shah Alam agi amek Kay. Then kite 3 merayau2 kat KL sampai kol 5 pagi, g uptown pulek tu. Hahaha... then pagi ahad ktorg pon blk Shah Alam...


BTW!!! Housemate aku bwk shopping kat IKEA.. kebetolan aku memang nak beli meja study, sebab kalo nak study aku kene ade proper props... ye2 jew... wakaka..



aku yang terlampau bergambar kat katil display..hehe..




shopping selesai sudeyyyy... haha...





tong sampah, kerusi study, meja study





tadaaa... dah siap... RM45 jerrr... hehehe..



Tu je la.. hampeh kan?? Ade satu lagi citer lagi best dari citer nie.. Seyes!! Sesuatu berlaku sehingga aku membawa diri ke KL sorang2. I'll update ASAP ok.. promise!!! (∩_∩)v..peace... hehe..

5 comments:

kazmyra afkar said...

bab2 jalan kat shah alam memang pening kalau orang tak familiar kat situ..
pernah sesat kat shah alam nak p rumah uncle..
gilos memusing.. naseb baek jumpe jugak..

cik pqa said...

haha tu baru sidd, kalau pqa.
mmg konfem sesat pnye laah.
waah pegi ikea, situ syok. :D

Amalina Madzlan said...

even aku skrg da 7 sem kt uitm s.alam..
aku still sesat kalo masuk main campus..
hahahaha..

squesha said...

uitm s.alam tu tersgtla besar! hehe.

i'm_siCK_n_tiReD said...

ﮐذﻣﯥﺮﺍﭬﮐﺎﺮ ; cRazYgUrL ^ kaZmi3rAfkAr,
nasib bek pal byk kan... hehe.. tp pening jugak..

cik pqa,
xper.. kalo pqa g sini.. sidd bwk jalan2.. hehe..

HoPe,
ko pon slalu sesat jgk?? Taw xper kalo sesat. Byk lagi x explore..

Sh. Nursyahidah,
Yep.. true!