BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Thanks for viewing, reading & commenting on my blog. Sorry that my blog is not as promising as the other blogs. But I keep learning & make it as an outgoing process.

My biggest problem is making friends among bloggers because I'm kinda new and I just started in the middle of 2008.

Then my problem is in handling the blog itself. You can see that my blog is not interactive as yours with very basic layout, lame pictures, uncool widgets just because I'm DUMB at these things which I major the BASIC only.

SO, I need your guide because I'm a NERD science student that know nothing like budak baru blaja..

I'm so appreciate your comments during your visit at my blog.

Sesape yang aku follow tu, aku nak ucap sori sebab nyebok. Don't get me wrong ok. I don't have any specific reason. No reason actually.

Peace!
-the writer

:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Share

Saturday, January 1, 2011

ini bukan post berunsur kenegerian ok!

       

           Malaysia kan menang Piala Suzuki aritu. Aku pon ade tengok gak kat TV1. Punye la semangat sampai terjerit2 macam orang gile. Blom pernah agi semangat sungguh2 camnie. Ko ade? Haha.. Mase tu aku dah lame dah kat Shah Alam. Kawan2 aku blom balik lagi. Cuti sem katekan. Aku balik awal pon sebab dah janji dengan budak umah aku, aku nak pindah umah sebelum ujung bulan 12. Ade budak lain nak masuk so, aku kene la bawak kuar barang2 aku. Skang dah kat rumah sewa baru dah.



        Eh, apsal tetibe cite hal pindah? Bukan la bai. Nie nak habaq sal Piala Suzuki aritu. Tak kisah la nak nama Harimau Malaya ke Harimau Malaysia ke. Nanti kalo tarok Harimau Malaysia, orang komplen mase kalah dulu takde lak sibok2 nak letak Malaysia. Kalo tak letak, negeri lain terasa lak sebab nama Malaya. Ahhh.. aku tak kisah la. Asalkan menang sudah. Buat ape nak susah2 kan pale hotak nak argue tang tu tang ni. Then, aku mesej la kawan aku, orang ____ (die still bercuti kat umah) pasal Malaysia menang..



Aku: Malaysia menang weh! Haha...

Dia:  Eh, ko pun hepy gak? Ko kan orang Sarawak. Haha...

Aku: So? Hade aku kesah?

Dia:  Haha.. Marah lak. Gurau pun takleh. Ingat aku racist ke.. K la. Jumpa ahad nanti.

Aku: Ah. Sudah la ko.




     Sebenarnya aku dah bosan dengar lawak sinis camtu. Kalo sekali dua takpe jgk. Nie dah salu, bosan gak dengar. Pasal isu negeri nie aku salu dah dengar bende2 camnie sejak blaja kat Shah Alam. Budak nie cakap aku makan ulat mulong la. Cakap aku bukan melayu la. Ape ko ingat kat Sarawak takde orang melayu ke. Orang melayu populasi terbesar di bandaraya Kuching okay. Lepas tu, aku tak makan ulat mulong. Lebih kurang macam ko la. Suku kaum lain aku tak tau la. Kalo ade pon tu memang dah tradisi diorang. Who are we to argue?



      Pernah sekali aku gaduh dengan budak nie. Tak habis2 je dengan pandangan sempit die. Ko pergi la dulu tempat orang tengok camner. Mesti ko tak caye. Lebih maju dari ape yang ko tau. Aku salu dengar bende2 stereotype macam orang Sarawak pergi mane2 naik sampan, takpon dudok atas pokok. Klakar la. Tak pernah wujud pon camtu. Pergi la tanye sape2 yg pernah pergi Sarawak. Yang ko tengok dalam TV tu kat pedalaman, sebab nak tunjuk kan budaya kat Sarawak baru tunjukkan benda camtu. Sebenarnya sume dah moden. Setahu aku kebanyakan rumah panjang dah jadi rumah batu. Ala2 rumah teres camtu. Siap ade Astro internet lagi. Macam typical house jgk.



     Lepas tu cakap aku pelik tak makan sangat makanan kat kedai mamak. Makan pedas pun tak brape. Tapi ulat mulong makan lak. Adui. Punya la sakit hati aku dengar. Macam la ko tu bagus sangat. Dah ktorang memang tak brape nak makan makanan mamak sebab India atau India campuran bukan nye banyak pun kat Sarawak. So, camne ko bleh expect ktorg gemarkan makanan camtu. Sebenarnye banyak agi die cakap melalut ape ntah. Aku buat2 malas nak layan. Sakit jiwa aku nanti. LOL! By the way, hepi new year guys! (tetibe lak.. haha)




p/s: Tak kenal maka tak cinta.


Hepi Nu Year 2011!

1 comments:

Therry Loretta S. said...

alaa... just leave them with their rotten mind. kata kt dorg, pnah g sabah swak x? ko hebat lg, dh jejak kaki kt sabah n smnanjung. byk lg pngalaman. org2 yg ckp gtu, ktara sgt dorg 2 katak d bawah gelas. they can only see but they can't experience it. cheh~ (aku x ckp suma org k, klu terasa sy mnta maaf byk2)

hahh... yg psl ulat mulong ne lg. buruk sgt ke ulat 2 smpai jd bahan lawak dorg? ulat 2 bknnya mkn bangkai pun.

adoii... emo pla aku baca post ne.