BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Thanks for viewing, reading & commenting on my blog. Sorry that my blog is not as promising as the other blogs. But I keep learning & make it as an outgoing process.

My biggest problem is making friends among bloggers because I'm kinda new and I just started in the middle of 2008.

Then my problem is in handling the blog itself. You can see that my blog is not interactive as yours with very basic layout, lame pictures, uncool widgets just because I'm DUMB at these things which I major the BASIC only.

SO, I need your guide because I'm a NERD science student that know nothing like budak baru blaja..

I'm so appreciate your comments during your visit at my blog.

Sesape yang aku follow tu, aku nak ucap sori sebab nyebok. Don't get me wrong ok. I don't have any specific reason. No reason actually.

Peace!
-the writer

:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Share

Thursday, June 17, 2010

kenak polah o(╥﹏╥)o



Baruk-baruk tok juak, aku tauk abg sedara merangkap anak-sulung-abg-mak aku sakit koh. Doktor kat HUS pun sik maok nahan nya. Cdak madah sikda pa2. Lekak berubat dengan dak ustaz, cdak family abg sedara aku tek dipadah, nya tek kenak polah orang melalui barang makan tyme kat tempat keja. Adohehhh... bahaya owh kinek tok... kita bait gilak pun susah, jaik pun susah juak.


Maka zaman dah millennium masih juak orang ngamal benda-benda camtok. Jangan lah kita nyihir orang owhhhhh, sengsara orang ya bah oleh sakit2 ya. Mun kita sakit hati pun, kenak sik serahkan bulat2 jak kat Tuhan, Tuhan kan ada. Biar la Tuhan yang menghukum, bukan kita. Tok baruk cgek, ada duak igek gik kes yang berlaku kat sedara mara ku ehh...


Kazen aku tok dah berbini, bini nya pun terkenak juak. Tedah ehhh... anak nya gik kecik2. Lemah nyawa ku ngenang. Sik la ati ku buruk gilak sik ngenang koh. Marek, bini nya gik terkenak. Duak2 lalu sakit. Lakinya tek pande macam khayal2 camya, pande sik mok gilak berklaka. Berubat nang masih la. Salah satu ikhtiar. Sik putus2 berubat...


Ada adik kepada Udak aku, terkenak juak cgek minyak pake molah orang sakit tok. Engkah kat kebun lalu, ditinjak lalu sakit. Sakit-sakit lekak ya lalu ninggal koh...


Then, adik kepada adik ipar bapak aku rah batu kawa nun, dah lamak dah gila sebab muda2 dolok nang dah terkena buatan orang. Dari zaman ku kecik dolok, nya nang dah gila. Orang nang molah ya pun dah ninggal. Mejin jak brapa lamak dah? Tedah...




Pesanan kamek kepada kitak-kitak suma, pande la jaga tutur bahasa & tingkah laku mun bergaul dengan orang. Jangan molah orang sakit hati. Selagi dapat dielak, kita elakkan la k. Jangan nak meludah orang sebarang kah, mun sakit ati. Serahkan pada tuhan jak. Sembahyang iboh lupak. Ya jak pendinding kita untuk menepis segala sihir.


Pesanan khidmat masyarakat oleh Encek Al-Siddiq kerana....


saya sayangkan anda semua....

titik

2 comments:

SyFdzrlHqmieNaufal said...

sidddd,sarawak giler...xpaham...yg aku paham ader org sihir..tu jew

Bunga88 said...

nang manusia zaman tok suka ambil jalan mudah mok hdp senang n mok nangga org len gugor. ya sigek,mun xska ngn org, polah bnda2 cmya..aie..mok akhir zamankah?

juz always berdoa hrp2 kta terhindar dr bnda2 cmya..ameen